xoves, 29 de agosto de 2019

MENTRES A CIDADE DORME


Por Pepe de Rocaforte
¿Que farían vostedes despois de ler unha novela con parágrafos de tan primorosa feitura coma este?: “A agulla suca os negros mares de vinilo na súa travesía cíclica, nese percorrido calmo sobre as ondas da música. A cada xiro que dá, coincide tan preto e tan lonxe do seu punto de partida que xa esqueceu se segue a ser ela mesma ou se non é máis ca un vulgar reflexo esvaído do que foi”.
Non paga a pena continuar. Só resta pechar o libro e lamentar que a literatura publicada maioritariamente a día de hoxe en Galicia teña unha “calidade de páxina” tan excepcional que bote para atrás a quen busca algo máis que innecesarias restes de palabras exquisitas que tratan de te seducir coa súa vacuidade primorosa.
Entón, para desintoxicarte, colles unha daquelas noveliñas de quiosco da Editorial Cíes ou da Editorial Rollan, da colección “Rodeo” ou da colección “F.B.I.”, de M.L. Estefanía ou de Silver Kane, que se len en dúas patadas e se esquecen noutras dúas e ficas listo para reiniciar, con outros títulos e autores, o desfrute da lectura.
Desta volta botei man de “Mientras la ciudad duerme”, de Eddie Thorne. O título, fusilado dun éxito comercial de Frank Yerby, norteamericano afincado en España, xa daba indicios de por onde ía circular a narración. Pero a medida que lía descubría unha soltura na redacción e no desenvolvemento da trama, por outra parte absolutamente previsible, que me fixo buscar en internet o nome do escritor oculto detrás dese Eddie Thorne evidentemente tan falso coma un euro de madeira.
Así descubrín algo que non é sorpresa ningunha. Neste blog toquei nalgunha ocasión o tema da literatura de quiosco dos anos corenta, cincuenta e sesenta do século pasado e dos autores, xeralmente represaliados despois da guerra de 1936-39, que trataban de sobrevivir como fose á dura época que lle tocou vivir. E daba o exemplo de Francisco González Ledesma, Premio Planeta en 1984 con “Crónica sentimental en rojo” e Premio de Novela Negra en 2007 con “Una novela de Barrio”, quen escribiu centos de novelas de vaqueiros co nome de Silver Kane.

O pseudónimo de Eddie Thorne oculta o nome do xornalista Eduardo de Guzmán Espinosa, quen, rematada a guerra, en Alicante, desde onde esperaba fuxir a Francia, foi apresado e condenado a morte en xuízo sumarísimo en xaneiro de 1940. Compañeiro de prisión de Miguel Hernández no cárcere de Yeserías, en 1943 tivo a fortuna de ser amnistiado e saír en liberdade condicional, prohibíndoselle por sentencia o exercicio do periodismo.
A partir de entón gañou o pan con traducións, artigos e reportaxes publicados con nome falso. En 1951, acusado de espionaxe, pasou outro ano no cárcere de Oviedo. Recobrada a liberdade (é un dicir) púxose a escribir, con pseudónimo, novelas policiais e do oeste, sen máis pretensións que a de levar uns cartos ó peto, chegando a publicar máis de catrocentas, unha das cales é esta que acabo de ler.

Ningún comentario:

Publicar un comentario