Por
Pepe
de Rocaforte
Unha
das grandes preocupacións dos gobernos, sexan municipais,
autonómicos ou estatais, parece ser a de tomar medidas para atraer o
turismo como medio principal, ou case, de mellorar a economía local,
autonómica ou estatal, incrementando de paso o nivel de ingresos da
poboación en xeral.
Nun
informe que vin hai uns anos, non sei se da Deputación de Alicante
ou doutra entidade similar, chamoume a atención unha relación da
renta
per cápita
nos municipios da provincia alicantina, na cal figuraba en último
lugar o concello de Benidorm, paradigma turístico español por
excelencia.
Ó
mellor o turismo non garda relación co que tal información me fixo
supoñer e, polo si ou polo non, vou aportar o meu grao de area para
que se vexan os meus desexos de colaborar á obtención de beneficios
para arcas municipais, autonómicas, etcétera.
Velaí
van xa que logo algunhas suxerencias do que para fomentar a atracción
de visitantes vin por aí adiante nunha recente xira centroeuropea, a
ver se entre eses exemplos se pode encontrar algo aproveitable.
O
tema dos calendarios e reloxos florais está un pouco obsoleto, pero
tal vez con algún retoque aínda se podería sacar algo del.
Respecto a eso, cando en Xenebra lle comentei a unha guía local que
na Coruña había un reloxo semellante ó seu do Xardín Inglés,
replicoume: “Pero o da Coruña non ten unha maquinaria Patek
Philippe. ¿Ou si?”
E
mira ti por onde ó mellor o da maquinaria Patek Philippe pode ser un
atractivo con forza suficiente para seducir ó visitante ocasional.
Non sei. Como o de ter unha agulla do segundeiro de non sei canto
longo, seica a maior do mundo, algo que valerá para o libro Guinness
dos récords, pero para pouco máis. Digo eu.
Xa
é outro cantar o dos reloxos con autómatas. Pero, claro, aí está
a dura competencia do Reloxo Astronómico de Praga, unha atracción
difícil de superar, aínda que hai algúns meritorios intentos por
parte de rivais coma Berna, onde o reloxo da torre do concello,
debaixo dun guerreiro con armadura que bate as horas cun martelo na
campana, hai unha especie de trasno que abanea un par de campaíñas
mentres o deus Cronos no seu trono xira un reloxo de area e move un
cetro na man esquerda e ó seu lado un león arrandea a cabeza como
dubidoso. E toda a parafernalia iniciada e rematada polo canto dun
galo que axita as ás ó ritmo do quiquiriquí. Demasiado complicado,
paréceme.
Máis
simples son outros casos modernos, como o Flautista de Hameln, ou
Hamelín, con figuras excesivamente envaradas. Ou o do concello de
Lausanne, cunha historia da cidade moi esquemática e figuras igual
de envaradas que as da vila alemá. Non me acaban de convencer eses
exemplos.
Máis
efectiva é a iniciativa de Interlaken, onde captaron ó
cinematográfico
director
hindú Yash Chopra, de Bollywood, para filmar nas paisaxes montañosas
suízas as súas románticas historias de amor, que tanto gustan na
India. O efecto foi fulminante e a día de hoxe o número de turistas
hindús en Suíza é tan considerable que, a pouco que te descoides,
vas de paseo polas rúas de Lucerna e paréceche estar en Bombay. O
cal tampouco me parece tan desexable para nós. E non porque sexan
hindús, non me malinterpreten, senón por seren turistas. Coma min.
Ningún comentario:
Publicar un comentario