Ó
final levaron a furgoneta. Debía levar aparcada no mesmo sitio máis
de dez anos, fronte á enreixada persiana dunha tenda de mobles que
acumula lixo e cartas sen recepcionar, botes de refrescos e veleno
para ratos, tan caducado que nin os ratos o queren. No seu lugar
quedou unha mancha graxenta que uns operarios se apuraron a limpar
para borrar todo vestixio da súa estancia.
Mentres
a cargaban, alguén lembraba que aquela fora o símbolo do progreso
no noso barrio, un daqueles barrios onde todos os veciños nos
coñecíamos e celebrábamos os logros de cada quen, cando
aspirábamos a ter todo o que necesitabamos sen saír del e cando
mercar fóra era como traizoar ós teus. O mesmo día que a
estrearon, o señor López, de Mobles López, ensinóunola cheo de
orgullo, gabándose diante de todos os que nos acercabamos a vela,
por ser un dos vehículos máis modernos do momento, hai disto máis
de corenta anos, presumindo da capacidade que tiña para levar
mercancía e operarios. Tamén presumía o señor López de canto lle
custara pintar aquel anagrama de vivas cores, co seu nome en vermello
sobre fondo crema que daba idea de modernidade, e ata estou por
asegurar que con aquel anuncio sobre rodas o moblería viviu un dos
maiores auxes da súa existencia, porque o modernismo que amosaba o
vehículo invitaba a participar del e a entrar na tenda, onde medio
barrio renovou o seu mobiliario. Ata o fillo do dono a levaba as fins
de semana para aparcala á porta da disco, como outros levan o
convertible ou a moto, porque era como levar unha xoia, un
certificado de progreso, un pasaporte ó futuro. E sentar ó lado do
condutor un privilexio reservado ó capataz. Por iso, cando o fillo
de López nos levaba con el, algunha que outra fin de semana, de
acampada ou de concerto, para nós era unha felicidade, supoño que a
mesma que sentía cada operario que dela saíse, sempre con certa
pachorra para deixarse ver, demorando ó seu lado porque era coma
quen presenta un diploma de benestar. Non hai máis que ver a foto
que se conserva no bar Berna para imaxinarse o que aquela
significaba. Logo veu a moda do “faino ti mesmo”, Mobles López
foi perdendo clientela e a furgoneta pasando máis horas estacionada
ca rodando. Como todo neste mundo, tamén a ela lle chegou o
finiquito, unha liquidación que non estaban dispostos a outorgarlle
de boas a primeiras, e tal vez por iso ficou tantos anos aparcada,
como un corpo que se pretende incorrupto pero que vai perdendo cor e
textura co paso dos días; e mentres os operarios se empregaban como
autónomos, facendo pequenas chapuzas mentres agardaban a xubilación,
a furgoneta foi quedando sen aire nas rodas e gañando golpes. O
primeiro síntoma de abandono tivémolo cando alguén golpeou o
retrovisor e nin se molestou en deixar un aviso para darlle parte ó
seguro. A esas alturas os nosos ollos fixábanse máis noutros
vehículos máis modernos, mentres ela perdía interese e se
convertía nun estorbo que nos quitaba unha praza de aparcamento niso
que Sabina chama a epidemia das beirarrúas. Ultimamente xa só
servía de teito ó comedeiro de gatos en que a converteu unha veciña
abandonada dos seus, para deixarlle debaixo do chasis as sobras das
súas galdrumadas.
E
por fin chegou o chatarreiro a non sei cantos céntimos o quilo de
chatarra, que un neto do señor López gastou nun par de cervexas no
bar Berna, anunciando, fronte á foto da furgoneta con seu pai e seu
avó rodeados de todos os operarios, que lle saíu un choio por horas
en Alemaña.
(artigo publicado na sección Lingua Proletaria, na edición de Barbanza de La Voz de Galicia o domingo 11 de xuño)
(artigo publicado na sección Lingua Proletaria, na edición de Barbanza de La Voz de Galicia o domingo 11 de xuño)
Ningún comentario:
Publicar un comentario