xoves, 22 de novembro de 2018

AS LAGOAS DA MEMORIA


Por Pepe de Rocaforte
Todos temos experimentado o feito de lembrar con todo detalle un suceso da nosa infancia e non ser capaces de acordarnos de onde demo pousamos as gafas onte pola noite. Pero ¿acordámonos con tanta precisión como nos parece dos feitos da nosa infancia e adolescencia? Se algo é, a memoria por riba de todo é mentireira. Píntanos coas cores máis fermosas os recordos gratos e oculta no seu saco sen fondo aqueloutros nos que sufrimos calquera desgusto ou contrariedade.
Cadrábame non hai moito de tomar un café cun vello amigo dos anos do instituto en Ourense e dunhas noutras o meu amigo acordouse dunha tardiña de fins de verao en que, xunto con outro par de rapaces, foramos roubar uvas a unha viña preto da miña casa e seica cando estabamos no mellor da rapiña apareceu o dono da viña e tivemos que fuxir a lume de carozo. O meu amigo conservaba na memoria aquela ocasión con total claridade, mentres eu non podía lembrala por máis datos que el me dese.
Pero máis curioso é o caso que me contaba outro amigo daquel tempo. Falabamos tamén da época da adolescencia, cando dedicabamos algún do noso tempo á práctica do atletismo. Daquela, cando os días empezaban a se facer pequenos, en lugar de irmos ó estadio, adestrabamos pola parte da atrás da estación de San Francisco, na rúa agora chamada da Serra Martiñá, naquel tempo sen urbanizar, con tan só un grupo de vivendas de empregados ferroviarios e algún outro edificio por detrás, entre os cales lembro o sanatorio psiquiátrico do doutor Troncoso.

Adestrabamos alí por tratarse dunha zona ben iluminada e por onde case non circulaba xente. E seica un día en que estabamos correndo por alí chegaron un par de homes a agarrarme cada un por cadanseu brazo empeñados en me meter no sanatorio do doutor Troncoso. O meu amigo supón que eran dous enfermeiros convencidos de que eu intentaba escapar do manicomio.
Diante da miña incredulidade (non lembraba o caso para nada. E sigo sen lembralo) o amigo dábame toda clase de señas. “Levabas un chandal verde, cunhas tiras brancas polos brazos e ó longo da perna”. Do chandal acordábame e de adestrar moitas veces por onda a estación de San Francisco tamén. Pero o resto parecíame unha invención total.
Para desmentir ou confirmar a historia, chamei a outro amigo daquel tempo. Debo aclarar que aquel con quen falaba vive en Barcelona e o que chamei despois vivía en Cangas, frente a Vigo. Acababa eu de colgar o teléfono logo de falar co de Barcelona e a seguido chamei ó de Cangas. Non lle dera tempo de se poñer en comunicación un co outro e así e todo repetiume a historia máis ou menos como o outro a contara.
Insisto: hoxe é o día en que sigo sen lembrar para nada aquel suceso certamente hilarante, aínda que mentres non se desfixo o malentendido eu non o debín pasar moi ben. ¿Será por eso que o esquecín dun xeito tan radical?

Ningún comentario:

Publicar un comentario