xoves, 20 de setembro de 2018

VER A PELÍCULA DO REVÉS


Por Pepe de Rocaforte
                                                        Kurt Vonnegut
            Non sei se moitos lembrarán as cámaras tomavistas Super-8 coas que alá polos anos sesenta-setenta do século pasado algúns pensabamos emular a Orson Welles ou a Luís Buñuel, ata que os nosos familiares nos desenganaron polo simple sistema de negarse a ver as nosas películas. Só cheguei ter algún éxito entre os meus fillos coa proxección ó revés, de final a principio, dunhas tomas feitas nos Ancares unha mañá de sol despois dunha nevada nocturna. Os rapaces abaneaban os arbustos e a neve, en lugar de baixar, subía a se pousar nas pólas das árbores. ¡Moi ben o pasaban os nenos!
            Tróuxome o recordo outra lembranza, esta do libro “Matadoiro Cinco”, de Kurt Vonnegut, onde o autor, nunha narración chea de doloroso sarcasmo, relata o arrasamento de Dresde pola aviación dos Aliados coa Segunda Guerra Mundial practicamente acabada e a Alemaña derrotada. O fragmento a que me refiro tamén trataba do visionado ó revés dunha película, e dicía máis ou menos así:
Vin o filme ó revés, do final ó principio, un filme sobre a actuación dos bombardeiros americanos. Vista cara atrás a historia era así: Avións americanos cheos de buratos, de homes feridos e cadáveres, despegaban marcha atrás nun aeródromo de Inglaterra. Ó sobrevoar Francia encontrábanse con avións alemáns de combate que voaban cara atrás, aspirando balas e anacos de metralla. Outro tanto pasou cuns avións americanos destruídos en terra, que alzaron o voo cara atrás e se uniron á formación que voaba de costas en dirección a unha cidade alemá en chamas. Cando chegaron, os bombardeiros abriron as comportas das súas panzas e gracias a un milagroso magnetismo reduciron o lume, concentrándoo nuns cilindros de aceiro que aspiraron ata metelos nas súas entrañas.  En terra, os alemáns tamén tiñan os seus propios inventos milagrosos, consistentes en longos tubos de aceiro que utilizaron para succionar máis balas e metralla dos avións e dos seus tripulantes. Pero quedaban algúns feridos americanos, e algúns dos avións estaban en mal estado. Ó sobrevoar Francia apareceron novos avións alemáns que solucionaron o conflito. E todo o mundo estivo de novo san e salvo. Os bombardeiros volveron ás súas bases, os cilindros de aceiro foron devoltos en barcos ós Estados Unidos de América. Alí as fábricas funcionaban día e noite extraendo o perigoso contido dos recipientes. Os pilotos mudaron os seus uniformes e convertéronse en mozos que asistían ás escolas superiores. E Hitler transformouse nun neno. Eso supúxeno, na película non estaba.
            Kurt Vonnegut, norteamericano de ascendencia alemá sobreviviu á destrución de Dresde, onde estaba como prisioneiro de guerra. E o recordo do seu libro tróuxomo unha entrevista na tele, na cal o reporteiro (Gonzo, de “El Intermedio”) preguntaba a semana pasada a varios participantes nos actos da Diada en Barcelona.
Unha resposta que me chamou a atención foi a dun home de arredor dos corenta anos, sen aspecto de tratarse dun exaltado, quen preguntado se consideraba posible a independencia cun cincuenta e un por cento de non independentistas no país, respondeu que primeiro necesitaban acadar eles o cincuenta e un por cento e logo, así como el levaba trinta anos fodido, íanse foder os outros.
            Entón pensei canto darían os políticos españois por poder virar cara atrás o desenvolvemento da historia, o mesmo que se pode facer coa proxección dunha película. E tamén pensei na urxente necesidade de incluír no ensino, non so a asignatura de “Educación para a cidadanía”, senón unha imprescindible “Educación para a  convivencia”.

Ningún comentario:

Publicar un comentario