Por Pepe de Rocaforte
Ultimamente véñome dando
unha enchenta de películas deste neoiorquino actor-director-escritor-etc.,
desde a inesquecible “Manhattan” ata a que vin onte, “Stardust memories”, onde
me atopei con esta frase: “Normalmente os violinistas de música clásica son
todos refuxiados húngaros”, que me fixo lembrar dun día no que coñecín, hai
varios anos, a un violinista en Budapest.
Era unha tarde de sábado
ou de domingo, non o recordo ben. Se o penso mellor paréceme que debía ser
sábado, porque a miña muller e mais eu, dando unha volta polo Parque da Cidade,
vímonos no medio dos invitados a unha voda e, polo xeral, as vodas celébranse
máis ben en sábado que en domingo pola tarde (Información á parte: O outro día
contaba que a veces me dedico a facer fotos de cemiterios. Tamén sinto
debilidade por fotografar parellas de noivos no día do casamento).
Aquel día a miña muller e
mais eu iamos con idea de lle botar unha ollada ó castelo de Vajdahunyad, que
ten a curiosidade de tratarse dunha reprodución, feita entre fins do século XIX
e principios do XX, do castelo de Hunyad, en Transilvania. E, xa digo, dabamos
unha voltiña polo Parque da Cidade cando nos atopamos cun home tocando o violín
(outra das miñas afeccións: fotografar músicos de rúa). Achegueime a el para
preguntarlle se non lle parecía mal que lle fixese unha foto e a partir de aí
iniciamos unha conversa.
Como recordo máis
simpático daquela tarde quedounos esa fotografía na cal a miña muller trata de
lle arrincar uns sons ó violín, mentres o artista húngaro tapa os oídos nun
aceno de que aquelas notas son insoportables.
E, volvendo ó principio: o
caso é que o violinista non era un exiliado, pero era húngaro e tal vez viviría
mellor no exilio. Non sei.
Ningún comentario:
Publicar un comentario