mércores, 14 de setembro de 2016

OUTROS SANTOS INEXISTENTES



Por Pepe de Rocaforte
            Comentaba a semana pasada o caso de Santa Liberata, ó parecer inexistente (a santa, non o caso). Sen saírmos de Galicia temos outra mártir máis coñecida, Santa Mariña de Augas Santas, de quen no século XVIII o bispo de Ourense Juan Muñoz de la Cueva escribiu unha crónica relatando o martirio desta máis ou menos coetánea de Santa Liberata, a quen o gobernador romano Olibrio, namorado dela, diante da súa negativa a abxurar do cristianismo e entregarse a el, despois de tres ou catro sesións de variados tormentos mandouna decapitar e, nun precedente do que séculos despois sucedería co Mariscal Pardo de Cela, a súa cabeza, ó caír, deu tres botes, pero en lugar de exclamar “credo, credo, credo”, fixo nacer cadanseu manancial de auga santificada.
            Sen embargo, na colección de santos inexistentes, hai outros dous que figuran entre os meus predilectos e, ó contrario das dúas galegas, figuran ambos na “Lenda Dourada”, ese best-seller escrito no século XIII polo bispo de Xénova, Santiago de la Vorágine, un autor de quen tería moito que aprender o Marqués de Sade.

            O primeiro destes meus santos favoritos é San Cristobo, “San Cristobalón” que lle chamaba García Lorca, e o aumentativo non é para menos, porque de adulto a súa estatura era de doce cóbados (medida de lonxitude que no Imperio Romano viña supor algo máis de cinco metros). Con semellante corpulencia non é estraño que infundise terror a canto mortal se lle poñía diante. Por certo: antes de se facer cristián este bo xigante chamábase “Réprobo”, que non é por nada, pero tampouco estaba mal.
            Despois de renunciar a varios empregos, seguindo o consello dun eremita dos que por aquela época estaban cheos os desertos, estableceuse na ribeira dun río onde morría moita xente ó intentar vadealo, para pasar a cabaliño os camiñantes que por alí precisaban cruzar. Dunha vez cadroulle de ter por pasaxeiro ó Neno Xesús quen o convenceu para se converter ó cristianismo, o cal por suposto empezou a producirlle unha reste de desgustos cuxo final sería o martirio por medio de decapitación.
   

            Pero o meu santo number one é sen dúbida San Xorxe. Chámolle así, e non San Xurxo, porque así ó oín desde neno, en referencia ó patrón dunha parroquia próxima á miña vila natal onde se celebraba no seu día unha grande festa á que os labregos da contorna levaban a bendicir as súas aguilladas para o gando, servizo moi  axeitado para tan conspicuo manexador de lanza contra dragóns.


            O final da historia deste inexistente santo guerreiro foi, coma o de tantos outros, o martirio por decapitación despois das preceptivas e variadas sesións de tortura.
San Xorxe, ou Xurxo, continúa con fieis ó longo da maior parte do mundo cristián, desde a Capadocia, na Anatolia Central, onde conta a tradición que veu ó mundo, ata Rusia, onde é o santo patrón de Moscú, pasando pola Gran Bretaña, Croacia, Cataluña, etcétera, o que tampouco está nada mal.

Ningún comentario:

Publicar un comentario