Por
Pepe de Rocaforte
Nestes últimos días
puxéronse de actualidade un par de personaxes de quen o Xenesis nos refire unha
edificante historia. Trátase de Abraham e Isaac, cuxas figuras pétreas,
talladas no taller do Mestre Mateo, se atopan secuestradas na Casa Cornide da
Coruña, actualmente en poder da familia do dictador que tanto se preocupou por
España entre 1936 e 1975. “Os dous últimos presos do franquismo”, titulaba unha
información que vin por aí.
Non direi nada de
Isaac, pero seu pai, Abraham, ben merecedor sería da cadea perpetua. ¿Ou de que
outra pena sería merecente quen se mostra disposto a asasinar o seu fillo só
por que llo pide ese deus cruel da Biblia que o viña distinguindo cunha serie
de prebendas que o tipo temía perder se non obedecía as ordes do patrón?
Certo que ó cabo Iavé
deulle unhas palmadiñas no lombo e díxolle: “Detente, Abraham, non é preciso
que mates ó rapaz, esto só era unha brincadeira. Fíxena por ver ata onde podía
chegar a túa submisión ás miñas ordes”. E así quedou a cousa. Bonita, ¿non?
E vénme esto agora ó
caso, porque o outro día, visitando o museo de San Marcos, en León, atopeime
cun cadro, “Camiño do sacrificio de Isaac”, obra do taller de Pedro de Orrente,
pintor nacido en Murcia en 1580 e morto en Valencia en 1645, que gozou de
especial sona pola súa mestría na pintura de animais.
Como pode verse na
primeira das ilustracións que acompañan este comentario de hoxe, a escena
representa o momento en que camiño da cima do Monte Moria, onde se vai consumar
o sacrificio do fillo de Abraham, este despide ós criados, mentres o rapaz
camiña diante cargando ás costas o feixe da leña coa que vai ser torrado para
que seu pai non perda a amizade de Iavé.
Para min o máis
curioso do cadro, e o que me fixo darlle vinte voltas na cabeza á súa posible
explicación, foi ese can que aparece na esquina inferior esquerda do lenzo. Na
reprodución que atopei en internet non se aprecia ben o detalle e houben de
botar man dunha fotografía feita por min (segunda das ilustracións de hoxe,
bastante mala. Pido desculpas, pero non podía usar o flash, naturalmente, nin
dispoñía dun trípode en que apoiar a cámara). Así e todo pódese recoñecer o que
está facendo o cadelo. ¿Pretendería Pedro de Orrente rebaixar o dramatismo da escena con esta
“simpática” actuación do chucho? ¿Tratarase só dunha mostra de humor
escatolóxico? ¿Ou unicamente se propuxo o artista mostrar a súa habelencia á
hora de pintar animais, trátese da postura que se trate?
Ningún comentario:
Publicar un comentario