Por
Pepe
de Rocaforte
Esta
novela
que estou a ler é
en certa medida unha
historia de películas. Non o é porque cando empecemos a pasar as
páxinas, nos atopemos cunha
cita da escena final de “A noite do cazador”, nin porque o
primeiro capítulo se titule “Historias de Filadelfia”
(e
os seguintes: “Luz que agoniza”, “O mago de Oz”,
“Rebeca”, “A ponte de Waterloo”,
“Como era verde o meu val”, ou “A loba”).
Éo,
entre outras cousas, porque ten un comezo de cine. Un comezo no cal a
cámara vai situar os
límites do pequeno mundo en que se desenvolverán estas
historias
nunha
panorámica a vista de paxaro que servirá para nos facer
unha
idea do
espacio onde
a acción está
a punto de se iniciar.
Nesta
toma aérea descubriremos, separados pola vía do tren,
o
Campo da Feira e a Praza, de onde cara ó norte arranca a rúa
Grande, mentres pola parte contraria,
se seguimos
a
baixada, encontrarémonos co río
que corre ó
fondo, atravesado polas
pontes da estrada vella, a da estrada nova e a do ferrocarril.
Un
panorama de tellados e
ruelas entre
o verde dos campos e as carballeiras da
chaira, baixo e no medio dos cales se moven e afanan as formigas
humanas protagonistas deste relato.
Mentres
a cámara imaxinaria
nos
mostra a paisaxe desa vila adormecida
no medio da chaira, nós, lectores, case estamos á espera de ver
sobreimpresos na
pantalla tamén
imaxinaria
os
nomes dos protagonistas principais, a longa reste de personaxes
secundarios, o guionista, o autor da música, os maquilladores,
os
encargados
de vestuario e,
por
fin, en grandes letras, o nome do director.
E
a continuación empezará o relato, un relato que a min por veces me
lembra “O
espírito da colmea” de Víctor Erice.
Pero é outra cousa, anque ambas historias teñan algúns puntos de
roce. Agora estamos diante de “A nena do abrigo de astracán”,
fermoso título que o autor, Xabier P. DoCampo, lle debe a María
Jesús, a súa esposa, segundo propia confesión.
En
“A
nena do abrigo de astracán” darásenos
a
visión
dun país que eu non son capaz de ver en branco e negro nin en
“tecnicolor”. Un país en
grises e verdes esvaídos, de
chuvia e
néboa, de frío na escola, de charcos na lama e zocos con chatolas.
Un país onde aquelas fermosas películas chegadas de Hollywood
nos
evadían da triste realidade cotiá dunha posguerra de miseria e
medo, dominada por cregos e caciques, onde se desenvolven os
acontecementos tráxicos vividos
pola xente dese micromundo de
Ribadaínsua,
polo cal ó longo de catrocentas páxinas nos
vai levar a
man sabedora
de
Xabier DoCampo.
Ningún comentario:
Publicar un comentario