Por
Pepe
de Rocaforte
Falábase
o outro día nunha charla sobre películas que dalgún xeito deixaran
marca na memoria dun rapaz ou rapaza cando as viran. A dicir verdade
non me quedou moi claro se se referían a películas que nos
influíran na infancia, ou a filmes que, vistos entón, se
converterían posteriormente en referentes estéticos para nós.
Creo,
non sei ben por que, que cando nos referimos a unha desas películas
míticas da nosa infancia case sempre nos auto-enganamos á hora de
revivir os nosos recordos, pero ó mellor equivócome e son eu quen
naquela época non soubo apreciar a calidade dalgún determinado
filme, que supostamente debería influír de maneira decisiva nos
meus gustos estéticos posteriores.
Como
a persoa que me resulta máis fiable á hora de facer unha
investigación sobre os gustos da súa época infantil son eu mesmo,
boto man dos meus recordos para descubrir cal foi, se a memoria non
me engana, o filme que máis me emocionou naquel tempo.
Como
me costa traballo decidirme por un só, vou escoller tres. O primeiro
é de 1946 (non sei en que ano se proxectou na miña vila natal).
Levoume a velo un meu primo, curmán da miña nai, pensando que me
había gustar. E anque non cumpría cos requisitos que eu lle esixía
a un filme naquela época, tiven que recoñecer que me gustou moito.
A
película titulábase “Los verdes años”
e contaba a historia dun rapaz irlandés que queda orfo e vai vivir a
Escocia coa familia do seu pai. Alí pasa a infancia e unha vez
rematada
a educación escolar,
coa axuda do bisavó e a oposición do avó, vai estudiar á
universidade, onde cursará estudos de Medicina.
Nunha
crítica que vexo en internet dise que é unha “tenra e conmovedora
historia do crecemento dun neno”, inspirada nunha novela (case
totalmente autobiográfica) do médico e autor de bestsellers
A.
J. Cronin, autor de novelas como “A Cidadela” ou “As chaves do
reino”, que tamén pasaron ó celuloide. Desta
fita
só conservo na memoria as correrías do rapaz
polo campo,
xunto cun amigo, e o descubrimento do niño con ovos dun paxariño
(tal vez o detalle que me fixo identificar máis coa historia).
A
segunda película xa cumpre cos requisitos que eu lle esixía ó cine
naquela época: acción, galopadas, revólveres, tiros e triunfo do
bo sobre os malos. É de 1950 e titulase “Dallas, ciudad
fronteriza”, con Gary Cooper, o meu maior ídolo cinematográfico
daquel tempo, e Ruth Roman, moi digna tamén de ter en conta.
A
terceira non foi das que máis me entusiasmou. Levárame a vela miña
nai. Ela xa a vira uns anos antes (é de 1937) e gustáralle tanto
que quixo volvela ver outra vez. Meu pai estaba de viaxe e miña nai,
por non ir soa ó cine, levoume consigo. O filme titulábase “La
espía de Castilla” e contaba unha historia que se desenvolvía na
Guerra da Independencia contra os franceses, e o que máis sona lle
deu, cre eu, foi unha canción, “A serenata das mulas”, unha peza que aínda a estas alturas me repica nas meninxes cando
me volve á memoria Jeanette MacDonald, a protagonista do filme.
Como
verán, estas marabillas cinematográficas non resistirían hoxe moi
ben a
proba do algodón.
¿Marcaron dalgún modo os meus actuais gustos estéticos? Non o
sabería dicir, pero á vista do que hai é posible que así fose.
Ningún comentario:
Publicar un comentario