sábado, 13 de abril de 2019

Ese tempo que voa


             
Supoño que a todos nos pasa o mesmo, que a medida que cumprimos anos a vida semella fuxir con máis présa, e sen embargo o tic-tac do reloxo sempre é o mesmo. De nenos as horas non daban pasado, un curso duraba unha eternidade e o que fixeramos dous meses atrás semellaba perdido na prehistoria. Coa idade a cousa foi cambiando paulatinamente e agora, o que fixemos hai dez ou quince anos parece que foi onte, a pesar de que as axendas cheas de borróns enchen caixas que abarrotan os andeis da vida. Unha aparente discrepancia que o calendario nos nega.
As razóns de por que o reloxo da memoria non se acompaña coa máquina que mide as horas é algo inexplicable. Aquilo de Einstein, da dilatación do tempo, adornado cunhas fórmulas que calquera rapaz de instituto sabe desenrolar e moi poucos científicos son quen de explicar, nada teñen que ver co asunto este da duración dos días segundo se teñan quince ou cincuenta anos; e estou por dicir que quen máis se acercou a definir esta elasticidade foi Dalí co cadro titulado “A persistencia da memoria”, con eses reloxos que parecen de chicle, aínda tendo as agullas e os números colocados onde realmente lles corresponde.
Como queira que sexa, esta percepción de que os anos e os días corren que voan é unha curiosidade que traspasa os límites da Física, pois aínda non sabemos da lei matemática que rexe tal fenómeno. Intuímos unha curva exponencial, por aquilo de que cantas máis velas apagamos máis sentimos a necesidade de desacelerar todo.

Estoutro día, procurando esa descoñecida razón, uns entendidos apuntaban a que esa aparente discrepancia está motivada pola lentitude con que as imaxes son obtidas e procesadas polo disco duro dos miolos, que así como imos criando canas, as neuronas medran en complexidade e tamaño, e os impulsos eléctricos que as activan atopan maior resistencia ó seu paso, ou o que é o mesmo, tardan máis en atravesalas, o cal se traduce na perda de moita da información que o mesmo cerebro desbota para facerlle sitio ó realmente importante, para non perder tempo, deixando moito espazo baleiro entre acontecementos, e eses espazos son os que nos dan a sensación de que o tempo se acurta.
 Ó final, a realidade, sen a leria científica que nos embrolla, vén sendo algo que tanto se traduce na falta de reflexos para coller un vaso que cae antes de que escache, como que os ollos dos nenos se movan con maior rapidez cós dun ancián. Ou se o preferides, podemos comparalo co visionado dunha película de acción: ¿Quen queda con máis detalles, o vello ou o novo?. Ou coa lectura dun libro, pois mentres o rapaz pode atopar valores que o sorprenden en cada liña, ó vello algúns parágrafos pareceranlle intranscendentes por simples ou rutineiros, e mentres os le estará pensando nos biosbardos. Deixando ocos na memoria.
En resumidas, que na infancia e adolescencia todos os sentidos están máis atentos a todo, máis necesitados de acumular información, mentres que cos anos esta chega máis lenta e é máis selectiva, deixándonos a idea de que o tempo é máis curto cando o que se acorta é o número de bits que almacenamos por segundo.  E todo para dicir que realmente non estamos medindo o tempo senón as lembranzas que se irán perdendo a medida que nos aburren os informativos e os bos libros e boas películas se contan cos dedos dunha man.

Ningún comentario:

Publicar un comentario