É indigno
que o deporte, nacido para medir destrezas e habilidades, se converta nun
enfrontamento case bélico; e curiosamente esas liortas son máis drásticas entre
veciños, como foi aquela famosa final de 1930 entre Arxentina e Uruguai, que
empezou con insultos nos adestramentos e continuou tras o asubío final nun
conato de guerra entre as dúas nacións fronteirizas, para amosarnos como non
hai peor mal perder ca aquel que se acada entre veciños. E se non mirade o que
pasa aquí na casa.
Desgraciadamente,
esas pelexas á porta do estadio ou dentro del non son novas. O deporte ten ese
algo de competición que ós fanáticos lle gusta confundir con provocación e
agresividade, e nesta nosa condición de animais tribais, o inimigo maior sempre
é aquel que queda a un tiro de pedra. O amigo Xulio lembra un fresco que se
conserva no museo de Nápoles, onde se reproduce o altercado xurdido no coliseo
de Pompeia no ano 59 da nosa era, por mor da rivalidade entre os pompeianos e os
seus veciños de Nucera, a cal se remontaba a dous séculos atrás, e ese día
afloraron por ver se era mellor o gladiador destes ou o daqueles; e o que non
se gañaba no campo quixeron gañalo da rúa, primeiro con insultos e ó final a
coiteladas dentro e fóra do estadio, ata sumar tantos mortos e feridos que o
senado decidiu clausurar aquel coliseo por dez anos. Pero como o vulgo necesita
ademais do pan moito circo, non tardaron en levantarlles o castigo.
Ningún
deporte é un xogo cando a competencia se transforma en loita pola supremacía,
en afán de abaixar, someter e agraviar ó outro, e volvo a lembrar a esa nena de
Laxe a quen non podendo negarlle os valores e habilidades deportivas, atacárona
pola súa condición de muller. A desculpa era a rivalidade e a realidade a
misoxinia escudada nun deporte que pretende fomentar o labor de equipo e o
respecto polo contrincante.
Misoxinia,
raza, orixe e a mesma política é desculpa para atacar ó contrario, como naqueloutra
ocasión en Bizancio, na “Rebelión das cores”, provocada entre os seareiros duns
aurigas durante unha carreira de cuadrigas, na que cada bando enarboraba unha
cor, coma os máis modernos seareiros dun equipo de fútbol de hoxe en día, mais que
realmente encerraba o descontento contra o emperador Xustiniano.
Cando
o deporte se converte en conflito de identidade, o xogo é unha desgracia, e a
identidade nun demérito.
Ningún comentario:
Publicar un comentario