xoves, 5 de decembro de 2019

MUSEOS E PINTURA ESPAÑOLA


Por Pepe de Rocaforte


           Escribir hai uns días sobre Budapest fíxome lembrar dun par de informacións contraditorias que me deron dúas guías turísticas, unha no Hermitage de San Petersburgo e outra no Museo de Belas Artes de Budapest. O caso non reviste maior importancia, pero ó me vir agora á memoria decidín aproveitar esta colaboración para contalo e ver, se se dá o caso, se alguén me pode informar de que parte pode estar a verdade desta disputa intranscendente.
            A historia comezou en Budapest; pero desde o meu punto de vista debo empezar a contala por San Petersburgo. Alí a guía, unha robusta moza de aspecto moi ruso, simpática e con bo humor, contounos a un grupo de turistas que a seguiamos na visita ó Hermitage, que naquel museo tiñan a colección de pintura española máis importante do mundo despois da do Museo do Prado.

            Daquela acordoume que, un par de anos antes, outro guía dixéranos en Budapest que o Museo de Belas Artes da capital húngara posuía a colección de pintura española máis importante do mundo despois da do Museo do Prado.
            É dicir: ambos guías utilizaban as mesmas palabras, pero cada un deles referíaas ó museo da súa cidade. Comenteillo á guía petersburguesa e ela contestoume, cun amplo sorriso, que cando volvese por Budapest lle dixese ó guía de alí que a súa información era equivocada.
            Daquela non tiña eu intención de volver a Budapest, pero quen che di a ti que anos despois, en 2015, regresei á capital húngara. Non tiven entón o mesmo guía da ocasión anterior, desta volta tratábase dunha señora cun marcadísimo acento riopratense (que por certo era húngara, pero criada en Montevideo, onde viviu ata a idade adulta segundo me contou).

            Cando lle referín o que me dixeran en San Petersburgo quedou pensativa por un tempiño. A información que eu teño, díxome, é a que vos acabo de contar; pero para resolver dúbidas vou consultar o caso a un señor que é unha das maiores autoridades na materia. E a seguido botou man do móbil, fixo unha chamada, e alá pasou un certo tempo conversando (en húngaro, naturalmente) con non sei quen. Cando rematou a consulta díxome: No Hermitage teñen a máis grande colección de pintura española fóra de España, pero os cadros de pintores españois que temos en Budapest son moito máis importantes que os de San Petersburgo.
            E así quedou a cousa.
            Posteriormente, xa na casa, consultei o tema en internet, pero no referente a número de cadros nun e noutro museo non encontrei nada que me quitase de dúbidas. E en canto a obras de pintores importantes, tanto nas informacións sobre un museo coma sobre o outro, aparecían os nomes, entre outros, de Velázquez, Goya, Zurbarán, Ribera, o Greco e Vicente Carducho, (de quen tivemos tres cadros de grandes dimensións no Museo de Belas Artes da Coruña, e digo “tivemos” porque paréceme que agora non están aquí).
            Por certo, xa sei que o Greco e Carducho eran grego e italiano respectivamente, pero a relación cítaos coma españois, o mesmo que no Hermitage teñen a Picasso entre os “Mestres franceses do século XX.

Ningún comentario:

Publicar un comentario