xoves, 12 de decembro de 2019

RECORDOS DE VIAXE

Por Pepe de Rocaforte

            Teño comentado nalgunha ocasión que hai viaxes das que o mellor recordo que conservamos é o dun momento no cal non visitamos museos, palacios ou castelos, nin percorremos fermosas avenidas, nin contemplamos atractivas paisaxes, senón que nos dedicamos a folgar, paseando sen rumbo por unha rúa carente de edificios importantes. Ou estivemos sentados nunha praza non sinalada nas guías, onde nos distraímos cos xogos dos rapaces e o paso da xente.
            Pensando nesto acordeime agora dunha tarde soleada de primavera, en Stein am Rhein, unha pequena vila á beira do Rin na súa saída do lago de Constanza. Era despois de xantar e senteime a perder o tempo nun banco dunha praza con certo aire de semi-descampado xunto ó río.
            Levaba moi pouco sentado cando empezou a achegarse xente, non moita, algúns con bolsas, outros con mochilas, outros máis con carteiras de man. Parellas, ou homes sós, ou mulleres cunha crianza en cadeira de bebé, que se sentaban nos bancos por alí ó lado ou se aproximaban nun paseíño lento ata unha plataforma de táboas sobre o río, diante da cal había un par de postes con cadanseu letreiro que desde onde estaba sentado non podía ler.
            Observando aquela xente acabei por me decatar de que esperaban a chegada dun barco e, efectivamente, ó cabo duns dez ou quince minutos apareceu, precedida por unhas pitadas de sirena, a embarcación, procedente do lago, que atracou á plataforma e dela empezaron a baixar pasaxeiros, tampouco non moitos, algúns vestidos de traxe, outros, máis mozos, con mochilas ó lombo, varios con bicicletas.
            Cando deixou de baixar xente subiron os que esperaban na praza e o barco retomou o camiño río abaixo despois duns novos buguinazos de despedida. Non houbo máis nada, pero xa digo, aquela tarde gravóuseme na memoria como un momento feliz.

            Cóntoo porque o recordo volveume acompañado polo da visita feita un pouco antes ó mosteiro de Sankt Georgen, situado tamén á beira do río, un pouco máis arriba, onde unha guía, rapaza nova, nos mostrou chea de entusiasmo o pouco que alí había, particularmente o gran salón do mosteiro coas paredes decoradas por un pintor local do século XVI, Thomas Schmid, axudado por outro da familia dos Holbein, fillo de Holbein o Vello e irmán de Holbein o Mozo. El foi simplemente Ambrosius Holbein, porque a súa morte temperá non lle deu tempo a ser sinalado cun sobrenome.
            Entre as pinturas ó temple do gran salón do mosteiro a guía pediu que nos fixásemos nunha figura feminina (Artemisa, creo que nos dixo) obra de Ambrosius Holbein, (da que acompaño foto), pola cal sentía unha simpatía especial. En realidade aquela rapaza sentía unha simpatía contaxiosa por todo canto se relacionaba co mosteiro, ata o punto de chamar a nosa atención ata para admirarmos as vigas do salón, que estaban alí desde o século XVI. «Obsérvenas, son as mesmas baixo as que estiveron os fundadores do convento». E tan contaxiosa era a súa admiración que todos nos sentimos admirados e as observamos con minuciosidade.
            De todo o cal, para rematar, saquei a conclusión de que cando nos atopamos cunha guía namorada do seu traballo, os turistas que a seguimos acabamos namorándonos tamén, polo menos un pouco. E, momentos máxicos á parte, eso saímos tamén gañando.

            (A outra foto que acompaño é da fachada da casa Weisser Adler, da mesma localidade de Stein am Rhein, cunhas pinturas murais do século XVI nas que se relata, un pouco ó estilo dos actuais comics, un conto do Decamerón).

Ningún comentario:

Publicar un comentario