|
Irlanda |
Un día, san Patricio, para demostrar o malo que era
vivir en pecado e o tremendo castigo que iso implicaba, fixo un pozo e retou a
todos os presentes a baixar para ver como era o inferno. Pero, por se algún
atrevido sentía a curiosidade de entrar con intención de desmentir a
predicación do bispo, tamén os advertiu de que quen baixase posiblemente non
volvería a subir endexamais. Como era de agardar xa ninguén sentiu a
curiosidade.
Hoxe en día, en Irlanda hai multitude deses “pozos de
san Patricio” que levan directamente á morada do diaño, e a carón deles
acostuma a haber unha árbore que simboliza a vida, coas súas ramas medrando
cara ó ceo. O ben e o mal sempre xuntos, case inseparables, e se certamente
ninguén ousa cegar esas bocas do inferno, menos aínda se atreven a cortar unhas
árbores que veñen a simbolizar a sintonía coa divindade, tanto así que no noso
parladoiro dos xoves alguén conta como na construción dunha estrada, por
negarse a cortar unha desas árbores sacras, tal vez por medo a algunha vinganza
divina, o que debía ser unha recta quilométrica fai unha curva para bordeala.
|
Milagres de Caión |
Falando do asunto cun amigo que acaba de chegar de
Irlanda, asegúranos que esas árbores, nalgúns casos, son verdadeiros vertedoiros
onde os paisanos deixan abandonado todo tipo de desperdicios, trapos, cueiros
de nenos, suxeitadores, bastóns de anciáns e ata muletas de eivados.
|
Vilarmaior |
Aí, ó citar esas últimas palabras foi cando algún dos
presentes o increpou por irrespectuoso, pois se eses son os obxectos alí
depositados, aquilo non é un vertedoiro senón un santuario natural onde os
fieis practican a curación, como en tantos lugares de Galiza, baixo a ancestral
crenza da transmisión da enfermidade, segundo o suposto de que así como podrece
o pano ou a prenda de roupa que estivo en contacto co mal, a ferida ou o que
ela supura, tamén a enfermidade podrece. Outros obxectos, sen embargo, son unha
mostra de agradecemento deixándolle á divindade representada pola árbore os
instrumentos usados durante a enfermidade, os bastóns e as muletas que non van
necesitar grazas a que as súas súplicas foron atendidas.
Ó turista retornado fáiselle raro que tantos sexamos
os que xustificamos esas supersticións disfrazadas de acto relixioso co amparo
da autoridade eclesiástica, e entón amósolle a foto do santuario da Nosa Señora
de Vilarmaior que me acaba de mandar un amigo, con todos os panos postos a
secar a carón da fonte, como se fai en san Benito de Seráns, no san Adrián de
Malpica, nos Milagres de Caión, no san Campio e en tantos outros lugares onde
se practica este ritual.
|
Santo Adrián de Malpica |
O turista aínda pregunta con cara estraña se cremos
niso. E Xulio, sempre disposto a pronunciarse, respóndelle que a cuestión non
está no que creamos ou deixemos de crer, senón en comprender que ese é un
recurso no que se refuxia a desesperación cando non ve remedio, xa sexa porque
o médico non dá esperanzas ou porque o proceso de curación é demasiado lento;
un recurso que se remonta ós albores da humanidade, que non necesita de
demostración empírica senón de simple e humana esperanza; e precisamente por humana
non atopou mellor maneira de facelo ca supoñendo que un ser superior está aí
para premiarte ou castigarte ou afundirte no pozo máis negro e profundo
imaxinable ou subirte á máis alta rama da árbore da vida. Porque a esperanza é
o último que se perde.
(Este artigo foi publicado na sección Lingua Proletaria da edición de Barbanza de La Voz de Galicia)
Ningún comentario:
Publicar un comentario