martes, 17 de setembro de 2019

Polo calello dos milagres (3)


            A premisa principal do perdido é que nunca sabe cando empeza a perderse. Se o soubese non se perdería (evidentemente). E non o sabe porque outros asuntos ocupan a súa mente e inconscientemente arreda de si a realidade da súa situación coas cousas máis absurdas. Unha delas, naquela ocasión, foi evitar algunha poza de auga lamacenta e distraerse na crítica sobre a limpeza do lugar. O certo é que é moi común esa tendencia sempre que imos a outro país. O de criticar a limpeza das rúas -digo-, a hixiene das persoas ou o uso que se fai de determinados elementos propios das nosas latitudes, sen decatarnos (con premeditación e aleivosía) de que tamén os forasteiros nos miran a nós con ollos críticos á primeira oportunidade e para exemplo de incivismo propio recoñecido e sen necesidade de que nolo sinalen mirade as beirarrúas e os parques pencados de chicles cuspidos, de como a xente tira as cáscaras das pipas, o envoltorio do tabaco ou as mesmas cabichas. (O dos excrementos caninos xa non ten nome). Por criticar, ata criticamos os regueiros de auga de fregar que invaden a rúa esquecéndonos dos nosos veciños de cidade vertendo a auga con lixivia polas beirarrúas e salpicando os baixos dos pantalóns para arruinalos deixándolle unhas marquiñas descoloridas (e iso que nas nosas cidades e vilas temos sumidoiros), ou á paisana que sacude a alfombra ou a mopa sobre a nosa calva ás dez da mañá. A eses machicaría eu coa mesma maza con que os faraóns machicaban ós seus inimigos vencidos.

            O certo é que nestas rúas tan estreitas e invadidas de expositores de todo tipo, a limpeza non é o seu. Pero sen perder moito tempo catalogando o nivel hixiénico, dado que outras cousas nos enchían os ollos, a vista abandona o chan para ir do cénit ó horizonte na procura de larpeiradas visuais.


            Así, deambulando e ollando, saltando dun posto a outro, a ambos lados do calello, cruzando a outro paralelo, vertical ou sesgado vieiro, camiñando polo que imos vendo sen preocuparnos da dirección que levamos, foísenos a vista a un colar que é réplica en materiais baratos dun co que foi enterrado o Tutankamón, onde se representa ó escaravello como símbolo do amencer e a ambos lados del as imaxes simbólicas das deusas Isis e Neftis, as primeiras choronas de historia, a esposa e a cuñada de Osiris, que cando atoparon o seu corpo despezado, sentaron unha á cabeceira e outra ós pés para chorar a súa perda, porque a un finado hai que choralo, e xa había que choralo naqueles remotos tempos, senón é coma quen despide a un can. Ós finados tamén nós na nosa cultura os choramos, e ata non hai moito era costume pagar ás choronas que con estridentes exclamacións lembraban as marabillas do ou da finada. O das choronas era máis emotivo que o mesmo funeral, con máis valor ca cincuenta mil responsos, porque ó chorar ó morto lémbrase ó vivo e revívese a súa andaina. Aínda recordo aquela pregunta con que miña avoa recibía a meu avó á volta dun enterro nos anos sesenta: “E choraron moito?”. Era como preguntar “E bótano de menos?”.

            Puxemos o colariño en prezo e despois de longo regateo non chegamos a un acordo por unha diferencia de tres ou catro euros. Nin o vendedor cedeu nin nós quixemos ceder. E seguimos o noso percorrido expectante, arestora xa sen ter en conta o consello do guía de buscar as rúas á esquerda para saír logo á principal, ou algo así. Arestora o importante era asegurarnos de que aquel colariño era máis barato noutro lugar, xa non nos movía a posesión do obxecto, senón triunfar sobre o primeiro vendedor noutro campo de batalla, engaiolarnos co colorido, co brillo metálico do latón dourado (sen ouro) ou prateado (sen prata), do vidro convertido en doas, anel ou brazalete, engaiolados como se supón que se engaiolaban as xentes tribais do Novo Mundo cando os conquistadores os engarguelaban con espelliños e tesouriñas. Nós os do primeiro mundo en pleno século XXI trocando o rol para conseguir as bagatelas fabricadas en China con man de obra escrava para chegar ós nosos barrios e aldeas expoñendo todo ese latón, plástico e escaiola, presumindo de bos regateiros e de falsas manualidades exipcias.



            E falando de engaiolar con bagatelas aí está para exemplo de conducta e relación institucional entre altos xerarcas o troco que os exipcios fixeron cos franceses, de mandarlle un obelisco para adornar a praza da Concordia de París a troco dun reloxo (mecánico) que nunca funcionou e agora adorna unha das torres da cidadela de Saladino sen dar nunca a hora; cousa que, por certo, si fai o obelisco, a pesar de non levar en si ningún enxeño mecánico-tecnolóxico, pois como queira que sexa, o obelisco vén sendo como un reloxo solar que vai marcando as horas do día segundo apunte a súa sombra. E non falla nunca, nin se atrasa nin se adianta.
            Neste punto decateime de que non sabía se ía cara norte ou cara sur, pero convencinme de que malo sería que dándo unha volta non atopase a algún compañeiro de viaxe ou algún punto que me indicase cara onde dirixirme para chegar con tempo ó lugar de encontro.

Continua

Ningún comentario:

Publicar un comentario