Por Pepe de Rocaforte
Nestes
días de encerro forzoso estoume dedicando a dixerir panzadas de cine como nunca
antes fixera na miña vida. Volvo principalmente a películas que me produciron
unha forte impresión no seu día; pero como o tempo chega para case todo, tamén
lle dedico parte destes ocios a outros filmes, en particular fitas alegres,
divertidas, que axuden un pouco a reforzar o optimismo tan necesario nunha
situación como a actual.
De
entre esas acabo de ver “La niña de tus ojos”, na que me fixo gracia ese calco
do final de “Casablanca” no cal, ó meu parecer, Resines se mostra á altura de
Bogart. Pero fixeime máis no tributo rendido a unha das partes máis emotivas
de “Érase unha vez en América”. Refírome á cea para os dous sós, que Noodles
(Robert de Niro) lle ofrece a Déborah (Elizabeth McGovern) nun impresionante
hotel á beira do mar, no cal, á parte deles, só están no inmenso local o
maître e os camareiros do restaurante, xunto cunha gran orquestra. Aquí nin
Macarena (Penélope Cruz), nin Goebbels (Johannes Silberschneider) resisten a
comparanza con De Niro e McGovern. Nin Trueba con Sergio Leone. Nin moito menos
a música da súa película frente a de Ennio Morricone, neste caso entrelazada
coa da popular melodía “Amapola”.
E
precisamente á música quería vir parar. Porque é evidente que toda gran
película ten unha memorable banda sonora que a complementa e realza. É o caso
de Ennio Morricone para “Érase unha vez en América”. Ou de Nino Rota para “O
Padriño I e II” e “Amarcord” (da cal comentei aquí a posible copia dun tema
musical de Miguel Assíns Arbó en “Plácido”). Ou de Bob Dylan con ese longo
poema que me fai preferir “Pat Garret e Billy o Neno” a outras películas máis
estimadas de Sam Peckinpah, como “Grupo salvaxe”, “Duelo na Alta Serra”, ou
“Cans de palla”.
Pero
volvendo á relación entre unha escena de “Érase unha vez en América” e outra de
“La niña de tus ojos”, a presunta homenaxe de Trueba, aínda prescindindo da
música, é moi torpe. Na súa película só vemos os manexos de Goebbels para levar
á cama a Macarena, sen outra intención á parte da posesión sexual, sen ningún
outro tipo de relación entre eles. Na película de Sergio Leone, detrás desa
escena está a infancia de Déborah, as súas aspiracións e o seu rechazo ós
intentos de aproximación de Noodles, carne carcelaria de pandilleiro nos
suburbios de Brooklyn. Está ese espellismo de triunfador nun momento en que
Déborah deixa aflorar a súa atracción cara a el e acepta a relación, para case
a seguido ver como todo se lle derruba pola torpeza do home, que acabará
violándoa, incapaz de se comportar con ela cunha mínima delicadeza. A seguido
unha e outro tomarán de novo camiños diverxentes e só se volverán encontrar, xa
demasiado tarde, ás portas da ancianidade, ela actriz famosa e el eterno
perdedor. Neste momento, cando as súas vidas non teñen volta, decataranse de
ser perdedores ambos, marcados desde a súa infancia no gueto xudeu de Brooklyn.
E
desculpen a arroutada cinéfila de hoxe, pero nestes días case non teño ningunha
outra relación exterior que me poida dar pé para escribir un comentario
diferente. ¡Saudiña a todos!
Ningún comentario:
Publicar un comentario