A
mesma Biblia o di, que o amor polo diñeiro é a orixe de todos os
males, e sen embargo nin os máis atentos lectores deste tipo de
literatura lle fan caso. Xulio aposta a que non hai un só banqueiro
ateo, e que todos, cada domingo, van coa súa familia á misa e ata
son quen de comulgar coma quen toma o aperitivo antes do vermú.
Non
sei por que recuperei do faiado da casa un libro sobre política
económica que tivera que ler cando era estudante, un libro que trae
estampado na portada o famoso cadro “O cambista e a súa muller”,
dous personaxes de principios do século XVI, en que ela ten entre as
mans un libro que semella relixioso, por unha das imaxes que se
intúen, pero a vista está na balanza con que o esposo está pesando
as moedas para saber que é ouro e que non. E Xulio, que coñece este
cadro moito mellor ca min, asegúrame que no marco do mesmo hai unha
inscrición, feita dous séculos despois de pintado, cunha frase
sacada do libro sagrado do cristianismo: “Que a balanza sexa xusta
e as pesas iguais”. Porque poucas veces se viu unha balanza ben
equilibrada e os que as manexaban sabían dar calote con elas, tanto
ou máis que na actualidade. Unha advertencia invitando a procurar un
bo equilibrio entre o espiritual e o mundano, que raramente se dá,
porque na lista de preferencias que todos temos, o carpe
diem
de hoxe sempre está por diante do paraíso post
morten.
Á fin, xa nos acostumaron a que calquera mal becho poida acadar a
Gloria cun par de misas cantadas por media ducia de curas.
E se
ben tanto o Antigo como o Novo Testamento están repletos de alusións
á avaricia e a como o amor ó diñeiro nos aparta das bondades da
vida, facéndonos egoístas e insolidarios, está claro que esa é a
parte que se lee de pasada para evitar os escrúpulos e quedar co da
misericordia ben pagada, que exculpe do mal feito sen necesidade de
reparar a maldade, como estes señores da elite bancaria galega,
xerentes dunhas caixas de aforros que naceron co simbólico nome de
“Monte de Piedade”.
Recoñece
o señor xuíz a especial gravidade dos feitos, e liquida a
penitencia con dous anos á sombra, que o máximo representante
público de toda Galicia lamentou con algo así como que “hai que
ser misericordiosos cos velliños” (xa temos indulto á vista),
pero os cartos, que eran de tantos aforradores, seguen nos seus
petos. Imaxínome a cantidade de persoal médico que podía
contratarse para eliminar as listas de espera, a cantidade de
albergues para indixentes, a cantidade de vatios de electricidade que
podían saír gratis nestes días fríos de xaneiro, a cantidade de
caridade cristiá que podía facerse cos nove mil millóns que os
devotos banqueiros non van devolver.
E se
o amor ó alleo en xente tan rezadora lles fai adiar os deberes e
principios da súa fe, ¿que non van facer cos deberes e principios
sociais?. Que estes banqueiros prefiran a cadea antes ca devolver o
furtado (o de furtar é un dicir) non debería sorprendernos vindo de
quen está acostumado a pecar e confesar o pecado para deixar a súa
alma limpa como unha patena tras rezar unha Avemaría. Non debe de
estrañarnos cando acatan a sentencia con mística resignación, e
entran a ocupar a súa “Cela de respecto” (non sabía eu que tal
cousa existise) invitando a café a todos os reclusos coma quen entra
no bar “Aquí pago eu”. Só lles faltou engadir o de “Colegas”.
Como
dicía aquel Arcipreste “al
fin por dinero se otorgan los perdones, se absuelven los ayunos y se
ofrecen oraciones”.
En
fin, que non nos convence o amaño.
(Este artigo foi publicado na sección Lingua Proletaria da edición Barbanza de La Voz de Galicia)
Moi ben este ártigo de hoxe non ten desperdicio.
ResponderEliminar