Despois do divertimento, chamémoslle canino, da semana
pasada, déuseme por botar unha ollada á rede en busca dalgunha curiosidade
sobre cans. E o primeiro que atopei foi unha información xornalística na cal se
comenta o achado do debuxo dun can, obra de Rembrandt, no museo Herzog Anton
Ulrich, na localidade alemá de
Braunschweig.
Tal información levoume, ¿quen o ía dicir?, a máis de
corenta anos atrás, a recordar o meu defunto e inesquecible amigo Xaime
Enríquez e un día, que algúns amigos lembrarán, en que nos sorprendeu cunha
divertida disertación sobre o can de Rembrandt, segundo el chamado Patrass.
Non puiden atopar ningunha outra información co nome do
can, ou dun dos varios cans que aparecen nos cadros do pintor holandés, pero
aquí deixo a noticia por se a alguén lle interesa profundar no asunto e me pode
encontrar a confirmación de que o can do pintor holandés se chamaba Patrass.
Pola miña parte deille un repaso mental a unha relación
de cans destacados por unha ou outra razón. O lóxico sería tal vez empezar por
Argos, o can de Ulises, quen esperou pacientemente durante vinte anos o regreso
do seu amo para, unha vez este de volta en Ítaca, recoñecelo e morrer. ¿Pero
como Argos puido chegar a tan vello?, preguntaranse algúns, e eu respondereille
que quizais daquela todo o mundo vivise máis tempo, acordémonos se non do
patriarca bíblico Matusalén.
Porén, volvendo ós cans, debo confesar que sinto unha
debilidade especial por outro do cal Chejov non nos dá o nome, só di que se
trata dun lulú branco e moi pouco máis. Aparece en “A dama do canciño”, e se
alguén aínda non leu ese relato, débese apresurar a facelo, non lle digo máis.
De cans literarios teño unha verdadeira colección na
memoria, pero xa nun nivel inferior: o can dos Baskerville, o valente Cairo
Branco de Jack London, os terroríficos sabuxos de Tíndalos de Frank Long, o
Pedro Pied-Bot de Curwood...
Acordeime tamén de algo que lin non sei onde, ou me dixo
alguén. Seica a raíz da chamada Guerra da Independencia, aquí en Galicia moitos
paisanos bautizaban os seus cadelos cos nomes dalgúns xenerais do exército
napoleónico. Eu só coñecín un: o Ney dun veciño da miña familia en Ourense,
militar el por certo.
Na casa do meu avó materno, por outra parte,
os cans levaban nomes xeográficos: Tule, ou París, algún macho; Volga ou
Manila, algunha femia. Sobre o motivo de escoller para eles tales nomes non se
me ocorreu preguntar entón e hoxe xa é demasiado tarde para atopar quen me
responda, o cal me fai chegar á seguinte conclusión: as cousas sempre se deben
facer no seu tempo, sen esperar máis. Non sei se esto pega ben aquí, pero
compríame un final e non atopaba outro.
O meu amigo Afonso sempre me lembra á cadela Tula, envolta nunha historia de emigración, os únicos da familia que quedaron ó coidado da súa avoa cando os pais se viron obrigados a emigrar.
ResponderEliminarNon sei de onde provén Tula. En canto a Tule, eu pensaba no nome con que era coñecida Escandinavia na época dos antigos gregos e romanos.
ResponderEliminar