xoves, 5 de marzo de 2020

BLASCO IBÁÑEZ E O HOTEL SEVILLA


Por Pepe de Rocaforte
            Debo confesar que non pensaba volver de momento co tema de hai oito días sobre a historia deste hotel habaneiro. Pero despois de lle botar unha ollada a “La vuelta al mundo de un novelista”, o libro de viaxes de Blasco Ibáñez, cambiei de opinión.
            Blasco conta así o seu paso polo “Sevilla”: “O Concello [da Habana] reservou para min os mellores cuartos do Hotel Sevilla -o máis caro da cidade-, [...] o meu amigo Conte esfórzase para convencerme de que debo quedar neles, volvendo ó barco nas primeiras horas da mañá seguinte. Sería mal interpretado que prescindise de usar eses cuartos despois de ser declarado “hóspede de honor” ... pero cando entro no hotel para me deitar, tropezo cun compañeiro do Franconia ... un mozo norteamericano [que] me di que nós os dous somos os únicos do Franconia que estamos en terra ... O barco levantará áncoras ó amencer e non ás dez da mañá como se anunciara”. E, claro está, Vicente Blasco Ibáñez decidiu non durmir no Hotel Sevilla.
            O feito dáme pé para contar a miña anécdota en relación co mesmo hotel, en boa maneira un caso contrario ó do escritor levantino. A miña muller e máis eu reservaramos cuarto no Sevilla polas informacións que na axencia de viaxes nos deran, en particular sobre a súa situación entre a Habana Vella e Centro Habana, moi cómoda para como tiñamos prevista a nosa estancia.
            Pero ó chegarmos ó aeroporto José Martí, a guía que nos espera dinos que o noso destino é o Hotel Tritón. Ó explicarlle que debe haber un erro, insiste en que o noso hotel é o Tritón. Mostrámoslle as nosas reservas, pero di que no Sevilla non hai ningún cuarto libre, o famoso overbooking, que non só afecta ás viaxes aéreas. A miña muller enfádase ata o punto de negarse a ir ningún sitio a non ser o hotel para onde fixemos a reserva. Finalmente, ó non poder arranxar nada alí e a aquelas horas, acabamos transixindo con pasar unha primeira noite no Tritón, pero esiximos que ó día seguinte nos solucionen o problema ou teremos que tomar medidas (que por outra parte ignoramos cales poden ser).
  
          Despois de pasar a noite na planta catorce, cunha terraza á que se accede por unha vidreira que ocupa todo un lado do cuarto, frente a un mar que bate con forza acolá abaixo, o cal, unido ó ruído do vento nos cristais mal axustados, case non nos permite durmir, á mañá seguinte decidimos ir dando un paseo ata o hotel Habana Libre, onde, na planta baixa, están as oficinas de “Cubatur”, a axencia encargada de nos atender en Cuba.
            Un vello con quen paramos a falar polo camiño cóntanos que o centro da cidade está a uns nove quilómetros e entón collemos un taxi, cuxo condutor está lendo “Y Dios entró en La Habana”, de Manuel Vázquez Montalbán. Nas oficinas de Cubatur pídennos escusas en todos os tons. Nós seguimos na nosa postura. Ofrécennos ir ó hotel Meliá Cohiba, pola beira do cal pasamos de camiño para aquí e vímoslle boa pinta, pero non nos convencen. Finalmente acaban pedíndonos esperar a que abran as oficinas de Marsáns en España e ver como se pode resolver o asunto.
            Así, dunhas noutras,  despois de afirmar que imos mandar cartas a toda a prensa en España contando como operan Cubatur e Marsáns, perdemos a mañá e parte da tarde entre o Habana Libre e “Coppelia”, a xeadería que aparece na película “Fresa y Chocolate”. Pero por fin saímos coa nosa: no “Sevilla” apareceu un cuarto para nós, na planta quinta, a ocupada por Al Capone cando viaxaba a Cuba co seu séquito de mafiosos. E para nos resarcir das molestias sufridas ofrecéronnos unha cea gratuíta e un percorrido guiado pola cidade o día que quixeramos.
            E así quedou a cousa. Supoño que a estancia gratuíta que non desfrutou Blasco Ibáñez abondaría para compensar este dispendio con nós. E non quero agora ler “Nuestro hombre en La Habana”, novela na que Graham Greene utilizou algunhas páxinas para deixar constancia do seu paso polo “Sevilla”. ¿Tamén el estaría gratuitamente?
            Para finalizar: dei agora a volta de costume por Google e vin varias opinións de clientes usuarios do “Sevilla” neste ano 2020, que poñen o hotel como para nin sequera lle pasar por diante da porta. Eu estiven alí hai vinte e dous anos e daquela tan mal non estaba. Ou non mo pareceu a min. E en canto ó trato co persoal a cousa foi de matrícula de honor, pero así e todo non é para fiarse.

Ningún comentario:

Publicar un comentario