Por Pepe de Rocaforte
Florencia de Italia (hoxe asediada
polo coronavirus, coma todos nós) foi noutros tempos escenario dunha
encarnizada rivalidade entre profesionais do calzado. Micer Teobaldo de Perugia
e micer Giuseppe Colonna, dous consumados mestres da arte zapateiril, na súa
competencia por acadar o liderazgo no oficio chegaron a conseguir algunhas
indiscutibles obras mestras.
Micer Teobaldo, especializado en
zapatos para xente miúda, foi o artesán que lle deu xeito ó calzado con que
campou polo mundo o famoso Gato con Botas, aínda que a súa obra mestra foron os
zapatiños que por encargo da fada madriña lle fixo á Borralleira (nee
Cendrillon, que hoxe en día nos soa máis como a Cincenta), para asistir ó
baile de inspección pedestre do Príncipe.
Micer Giuseppe, pola súa banda,
especializado en macro-zapatos, foi autor desa marabilla aínda non superada das
Botas de Sete Leguas, gracias as cales o ogro Reimundo chegou ser o individuo
máis envexado de toda a ogrería coa súa posesión (ata que llas guindou
Polgariño).
Non cabe dúbida que nesta rivalidade
de colosos tivo orixe a actual sona dos italianos na fabricación de calzado, a
pesar de que os actuais cultivadores do asunto non chegaron polo de agora a
superar as creacións xeniais dos seu antecesores.
Así e todo, non todos os bos
zapateiros se deron na península da bota de alto tacón. Aquí tamén houbo xente
con moita maña no oficio; que o digan se non os mallorquíns; ou os ilicitanos,
que entre representación e representación do Misterio, largan cantidades
industriais de pares con que calzar ós plantígrados USA, a pesar das
restricións que lle anda poñendo a administración Trump.
En Galicia tampouco se deu mal a
fabricación deste material e houbo tempos nos que abondaron bos especialista na
arte zapateiril. A verdade é que aínda está por escribir a grande historia dos
zapateiros de Noia, e de Monforte, e doutras vilas non menos famosas dun a
outro confín (no noso país).
Aportando os meus modestos
coñecementos para contribuír a un tan necesario futuro estudio, podería aportar
os nomes de algúns mestres que recordo da nenez, como aquel García que me facía
os zapatóns por encarga, forrados con vincha de porco para que non lle entrase
a humidade, e solados con cubertas de roda de coche, que aínda conservaba
lixeiramente o relevo do debuxo anti-deslizatorio, que ó ir marcando a túa
pisada polo camiño, facíache sentir a ilusión de ser un daqueles camións de
potentes motores que a casa Krupp deixara como regalo dunha Alemania poderosa
que na súa caída xa empezaba a soñar de novo cun futuro imperio europeo.
Nota: Se fose Bocaccio, ou Chaucer,
aínda podería tal vez discorrer un “Decameron” ou uns “Canterbury tales”; pero,
como son quen son, téndesvos que conformar con esto. (A verdade é que
tampouco o “coranavirus” é unha daquelas pestes de antes, aínda que a nós nolo
poida parecer).
Ningún comentario:
Publicar un comentario