sábado, 2 de outubro de 2021

Sobre a data de nacemento de Rosalía de Castro

 

 


 

 

ALGUNS ARGUMENTOS PARA DATAR O NASCIMENTO DE

ROSALIA DE CASTRO

O 23 DE FEVEREIRO DE 1837


1. Segundo se pode aprezar no documento adjunto, o 24 de fevereiro (de 1837 e non de 1836, como o rexistrador marrou), é a DATA DE BATISMO,nom especificando dito documento quando foi que a nossa escritora nacional nascéu, dado que, normalmente, quando o documento é completo, vem a seguido do dado de batismo. Entom nom se pode asegurar que a infanta nascera nese próprio dia, é mais, non era corrente batizar o recém o mesmo dia do parto.


2. O próprio M. M. Murguia, na sua obra incompleta Diccionario de escritores gallegos (1862), val dizer, em vida de Rosalía, escreve: “Nació en Santiago el 23 de febrero de 1837…”


3. Na dedicatória de Follas Novas (1880) “Ós señores da Xunta Directiva e máis individuos que compoñen a Sociedade de Beneficencia d’os Naturales de Galicia n’a Habana”, asina: “Rosalía Castro de Murguía, Santiago 23 de febreiro 1880”.

Lembremos, daquela, a data em que ela mesma dedicara Cantares gallegos (1863) a seu home (na realidade a Fernán Caballero), precisamente no dia do seu aniversário, 17 de maio; ben se desprende que era costume deles fazer-se mútua homenagem nas datas de natalício respectivas.


Cuido por tanto que, à hora de biografar nossa Rosalia cumpriría, quando menos dar as duas datas como alternativas.

                                                                    José-Ma. Monterroso Devesa (2012)

 


 

 

 


Ningún comentario:

Publicar un comentario