Aquel costume de que falabamos cando
nos referimos a santo Alberte da Conlleira, de virar a tella co fin de que
cambiase o vento para axudarlle ós mariñeiros a vir con ben para terra, tamén
se dá no lugar de Coveliño, en Cespón, no
concello de Boiro, segundo nos conta Castelao, só que
aquí, na vez de virar unha tella dáselle a volta á posición da imaxe da
Virxe que hai na capela do cruceiro do lugar, poñéndoa cara aquel punto do
compás de onde queremos que veña o vento.
Tamén lembramos neste punto que unha
das singularidades da Santa de Moldes (que como tal se coñece, e non como Virxe),
é o feito de que se virase de costas durante un temporal.
E curiosamente, se en Moldes había
restos de mámoas, aquí, a poucos metros do cruceiro de Coveliño consérvase un petroglifo do que non se decatou o
mesmo Castelao, coñecido como a pedra da Cabra, por ter un cérvido ou cabuxa gravada,
indicándonos
que era un lugar de claro culto precristián do que supoñemos que a Virxe herdou
as virtudes e a devoción que algunha outra divindade anterior tiña. E entón
preguntámonos ¿quen era esa outra divindade protectora que en tempos
precristiáns se invocaba para que o tempo favorecese ós paisanos?. ¿Seria un
tal Berobreo, a quen os nosos antepasados adoraban en outeiros desde os que se
podía ver o mar e a quen lle pedían pola saúde?. Eis a dúbida.
Ningún comentario:
Publicar un comentario