Quen na nosa
vesindade
Vive
con desenvoltura…
¡Para
qué lle chaman cura
Se
é a mesma enfermedade!
E eu que xa me via como un okupa distinghido –ou distinto, que din os portugheses-, e ven aghora o Tio Rouco –rouco me vire se minto!- (Toni de Villalba para os amighos- e apoltróase na sua solene cadeira arsobispal e no seu castelo de pegha matritense… Bó, xa sempre dixeron que deusnoslibre de ghalegho con mando, madia leva! E logho din que o anticlericalismo está demodé!
A raís deste cativo suseso púxenme a
cavilar no dano que, ao meu modesto ver de miope, teñen feito as relixións na
historia da Humanidade, meténdolle medo e sensasión de culpabilidade a
tododiós. Tamén non vos quero ser maniqueo, supoño, como pasa coas ditaduras,
alghún ben tamén farían, pero… Cada dia atráenme máis os practicantes desas
supostas anticuadas crensas panteístas que ven, máis que deuses, forsas
misteriosas en todas as manifestasións da naturesa… é como máis natural crer
tal, valla a redundansia. O outro, o que nos venderon como máis avansado, o
monoteísmo do carallo, sábeme a algho como monolitismo ou totalitarismo: ou
estás comigho ou estás contra de min… sin matises ninghúns.
Ese mesmo varrer cos da outra banda,
armando gherras, onte os autoproclamados cristiáns, os sedisentes musulmáns
hoxe, é proba do fanatismo ao que leva a crensa nun dogma fora do cal todo é
falso e, por tanto, meresente de destrusión. Moito máis tería que disir, pero
xa cheghará o día…
Évos como o conto da tradisión: como
a Constitusión española, é saghrada… nin tocalas! Faime ghrasia escoitar estes
días aquilo que semella universalmente asumido, das nasións que forman o Reino
Unido, e aquí parés que non hai tales nasións… Pois a tradisión haberá que
peneirala e non tomala como algho inalterable: é como que todo o de fora é malo… optándose, tantas veses, por aseptar só o malo e non o bó que de fora ven!
(Xa sei que isto de bó ou malo vai en pareseres…).
E así non damos sacudido o
ofisialismo nas prosisións católicas (nun estado laico), nin as festas selvaxes
(touradas e similares) ou parvas e porcas (tomatinas ou “viñotinas” a se
enmerdaren os deserebrados con total aleghría): menos mal que na nosa Terra
temos festas ben máis xeitosas, como a aughavai de Vilagharsía ou as
enfariñadas de Lasa e outras tantas que se me escapan… e entre nós as touradas
van a menos cada ano: lástima de bois! que sentensiara Castelao.
Tornando ás festas relixiosas, na Coruña
–onde pasei este último verán, porque serei okupa pero ghrasias a aforrar en
vivenda podo me permitir alghúns diíñas de leser, inda durmindo nos bancos das
prasas-, na Coruña, disía, seique andan doentes os visiños da Sidavella, por
lles rebaixaren a virxedorosario en favor do sanxoán (ou seoane que dixían os nosos anterghos): que se conformen, homiños!,
con faser do rosario unha festa barrial e que asepten a outra selebrasión
paghana universal, arteiramente disfarsada de efeméride cristiá. Por iso, moi
ideolóxico me pon a cheghada do outono!
Ningún comentario:
Publicar un comentario