venres, 19 de xuño de 2015

Leiro e o feísmo


Por Ahcorb Adrog
 
             A pesar do seu nome, o feísmo non é feo, ou alomenos o feísmo de Leiro non é iso que arrepía ou nos fai mirar para outro lado, senón observar e tomar parte do que as súas figuracións expresionistas nos amosan. Elas transmiten a forza da rabia contra os desastres de todo tipo, contra a contaminación por mor da imprudencia que encheu de chapapote as costas galegas, contra o medo a unha epidemia de gripe que puxo en alerta a todo o mundo, contra a barbarie do atentado de Nova Iorque, contra os imprudentes incendios forestais ou contra o sen sentido das guerras de Gaza e de Bosnia. Todas elas co ser humano como vítima e causante.
          Percorrer a exposición do quiosque Alfonso da Coruña, é repasar unha serie de acontecementos vividos nos últimos anos, pero expresados desde a importancia que teñen as persoas que directamente sufriron e sofren os mesmos, xa sexan os voluntarios de limpeza de chapapote, os das brigadas contra incendio, as vítimas directas das masacres bélicas, ou nós, simples observadores tantas veces desentendidos do problema. E Leiro, métenos dentro do conflito, fainos partícipes, fainos andar entre os seus personaxes e sentilos próximos. Emociona a maternidade ou piedade, que el chama “Molido”, cunha nai bosnia transportando ó seu fillo morto á cabeza, sobre un molido, como se fose un fardo atopado na rúa e que leva para a casa.
           Pero hoxe imos pararnos diante dunha obra que amosa a desesperación sen sosego dunhas plañideiras de palestinas, un coro de mulleres clamando ós catro ventos a súa desgracia. Unha montaxe escultórica de xigantescas figuras que, bebendo do mundo clásico, das plañideiras gregas con elementos que podemos lembrar da nosa propia cultura funeraria, denuncia a impotencia fronte á masacre desapiadada contra un pobo, co silencio cómplice e a inacción do resto do mundo.
           As figuras de Leiro son xigantes, porque a dor nunca é pequena, espidas de todo adorno, porque a dor nunca é grata. Son figuras entre as que camiñas cun sentimento de impotencia, porque o autor faiche entrar no seu espazo e sentilas como un berro profundo sobre ti.

Ningún comentario:

Publicar un comentario