luns, 14 de xullo de 2014

MUSEOS GRANDES, MUSEOS PEQUENOS

Por Pepe de Rocaforte
            Volvendo unha vez máis, e non será a última, sobre o tema museístico, preséntaseme unha dúbida sobre se son preferibles os grandes museos, coas súas impresionantes e case inabarcables coleccións de arte, ou os de tipo digamos familiar, pequenos, de proporcións máis asequibles para o visitante, que non se sentirá agobiado pola perspectiva de verse obrigado a pres­cindir de ver a maior parte das obras expostas, pola imposibilidade de lle dedicar un mínimo de tempo á contemplación de cada unha.
            Recordo agora unha visita guiada ó Ermitage de San Petersburgo, na cal, despois de toda unha mañá recorrendo salas unha detrás doutra, a guía daba por finalizado o percorrido nun determinado punto. Diante da miña queixa por marchar sen lle botar sequera unha ollada á colección de “Mestres franceses do século XIX”, a guía (excelente, por outra parte) indicoume as salas onde se atopaban e deume media hora para velas. Entre tanto esperararíame na escalinata da entrada principal para ir xantar.
            Posteriormente explicaríame que dada a cantidade de obras existentes no museo (non lembro ben a cifra que me proporcionou), se lle dedicase tan só un minuto á observación de cada unha necesitaría tres anos e non sei cantos meses e días máis para velas todas, e eso en xornadas de vintecatro horas, sen descansos de ningún tipo. ¡Demencial!
  
      Noutro sentido certo autor americano de quen non recordo o nome dicía que un home en boa forma física podería pasar por diante de todos os cadros da “Gran Galería” do Museo do Louvre en menos de quince segundos. E, certamente, eu faríao, se puidese, sen sentir a mesma dor de ter que prescindir de ver os mestres franceses de San Petersburgo, pero ese é outro tema.
            Por certo, recorrendo o Louvre, un fillo meu, daquela con doce anos, falaba do negocio de mon­tar un servicio de aluguer de cadeiras de rodas para que os visitantes non acabasen fartos e cansos de patear salas e máis salas, moitas veces, como no caso da Gioconda, sen opor­tunidade de ver cun mínimo de tranquilidade a obra de arte, neste caso ocultada, máis que ofrecida a contemplación do visitante.

            Ante todo esto, aínda que non sexan obras famosas o que alí vai ­ver, ¿non será preferible un museo máis proporcionado ás posibilidades humanas, como o poden ser os desas vilas de que falei en comentarios anteriores?

Ningún comentario:

Publicar un comentario