Por Pepe de Rocaforte
Volvíanme pedir outro día que lle puxese “Pinocho” na tele e, de novo, uns momentos antes de o boneco de madeira ser engaiolado, xa eles estaban collendo porta para non regresar ó sofá ata uns minutos máis tarde.
Eu ríame con este ir e vir, pero cando lembrei que de neno tamén a min me sucedía unha cousa semellante escoitando na radio o conto da Carapuchiña Vermella, deixei de rir, porque no momento culminante en que a nena chegaba á casa do bosque e lle preguntaba á presunta avoa: “¿por que tes esa boca tan grande?”, un par de segundos antes estaba eu dando zapatilla para a rúa e non paraba ata me ver polo menos a trinta ou corenta metros da casa por non oír a resposta do lobo.
A radio era naquel tempo a nosa principal subministradora de información musical, aínda que entre os meus recordos máis vellos teño en primeiro lugar as cancións que lle oía á miña tía Lola. Acórdome dunha que dicía: “Rosita de un verde palmar / no sufras así...” Ou desta outra: “Mirando al mar soñé / que estabas junto a mí...” Por certo, con esta sucedíame algo curioso: ó pasar algunha vez de viaxe cos meus pais pola Ramallosa, xusto diante dunha casa cunha terraza e unha varanda de pedra todo arredor da primeira planta, sempre, sempre me daba por tararear “mirando al mar soñé...” Non sei que clase de asociacións se formarían daquela no meu cabazo.
Johann Sebastian Bach |
En terceiro lugar, en dura disputa coas dúas anteriores, situarei a “Danza Ritual do Fogo”, do “Amor Bruxo” de Falla, onde eses remuíños envolventes que van e veñen e soben e baixan, acaban por te introducir nun mundo de misterio absorbente do cal non quererías saír.
Está logo esa especie de delicado batido de fresa e nata que se vai tomando a sorbiños: o Intermedio de “La leyenda del Beso”, do noso paisano Reveriano Soutullo. Seguida dos reiterativos movementos case empalagosos do “Bolero” de Ravel, un pouco na liña de Falla, pero algo faltos da súa forza, do seu atractivo magnético, aínda que, eso si, máis eróticos sen dúbida.
En sexto lugar, completando a media ducia, porei “O voo do moscardo”, reiterativo tamén, simpático, moi do mundo das sestas de verao sen nada que facer na semi-escuridade do cuarto onde zumbían teimudos un par de moscóns que non te deixaban durmir.
E así (xa non sei por onde seguir) ata chegaren ós meus oídos, moitos anos máis tarde, as composicións duns señores, un tal Handel, un tal Beethoven, un tal Mozart e, sobre todo, un tal Johann Sebastian Bach, ese inmenso compositor que nunca, nunca me cansarei de escoitar totalmente atrapado no fío das súas obras inmortais. Pero esas xa son outras músicas.
Ningún comentario:
Publicar un comentario