luns, 19 de outubro de 2015

Sol Lewitt, garabateando paredes



Por Ahcorb Adrog
O caso é que esa travesura de garabatear paredes el non a facía, só deseñaba o que outros ían facer. Como el se xustificaba, tampouco o arquitecto pon os ladrillos. E con isto conseguía que cada exposición fose unha obra diferente, e que todas fosen efémeras, que durasen o que dura a exposición. Así decoraba as paredes, dando as instrucións para que outros o fixesen. Por exemplo, marcar o perfil dunha cadea de montañas e que cada debuxante, artista ou pintor tratase de imitar esa liña debaixo, ata acadar na última liña case unha recta, demostrando que a imitación é case imposible. Marcar as dimensións dun cadrado e dicir como colocar dentro del unha recta ou unha curva seguindo unhas directrices xeométricas, ou indicar a combinación das catro cores primarias en forma de liñas milimétricas, de tal maneira que, segundo a combinación aprécianse toda unha gamma de cores.

Na opinión deste artista encadrado no minimalismo e no conceptualismo,  o artista pode crear a idea, ou o concepto do que desexa facer, pero serán outros quen executen a obra, co que a idea non vai ás mans do artista, senón ás de outros artistas, e evidentemente cada man non ten por que facer o mesmo exacto ca outras; co que a mesma obra é irrepetible, pero tamén efémera, pois haberá de refacerse en cada exposición e por outras mans ou outras maneiras de interpretar as directrices. Ou sexa, que nunca unha mesma obra será a mesma. 

Ningún comentario:

Publicar un comentario