sábado, 28 de novembro de 2015

As reixas de Wang Guangyi



Por Ahcorb Adrog
Wang Guangyi naceu en plena revolución cultural china e medrou durante a carreira armamentística que poñía nerviosos ós países occidentais, ata o punto de que nas escolas ensinábaselles ós nenos como habían de protexerse en caso de bombardeo. E esas lembranzas e ese mundo no que foi educado vai pesar nel a través de toda a súa obra.

Pero hoxe fixámonos neses enreixados que ás veces pon diante dos retratos ou das composicións, unhas veces cheas de realismo e outras moi próximas ó surrealismo, esas cuadriculas que parecen encerrar as figuras, e sobre as que se ten dito de todo, desde que era una maneira de meter no cárcere a algúns líderes ata xustificalas como un truco do pintor para copiar retratos. Sen embargo, eu quedo cunha frase que me parece do máis exacto a este respecto: Nada separa máis a dúas persoas ca un enreixado.  Tal vez por iso Wang separa ó espectador con esas cuadrículas, para marcar a diferencia entre o mundo real (o espectador) e o ficticio (a pintura), pero tamén para marcar o arredado que está o líder do seu pobo.

Ningún comentario:

Publicar un comentario