8ª
xornada aínda pola mañá, pero a un paso da meta. A chegada.
Cruzan
os peregrinos do solpor o pobo fisterrán e encetan a subida cara o faro facendo
unha paradiña na igrexa de santa María das Areas, onde se venera o Santo
Cristo, aquel que chegou por mar unha tarde de temporal, coberta a cabeza con
pelo humano que medra como medran os días, e barba que un barbeiro ha de amañar
como se amaña a do seu parente Ourensán, onde ninguén que se presente diante de
tan sagrada face debe marchar sen rezarlle a cantiga:
Santo Cristo de Fisterra
Santo da barba dourada,
Veño de tan lonxe terra,
Santo por te ver a cara.
Seguen por unha estrada sen
beirarrúas, a pesar de ser un lugar transitado de peóns. Son tres quilómetros
de costa ata chegar ó mesmo Faro, pero unha viaxe como esta non sería completa
sen visitar os restos da capela do san Guillerme, o eremita fisterrán que
escolleu para o seu acubillo unha pedra arredor da que montou o seu fogar, e
onde labrou o propio sarcófago, en que descansaría dos traballos deste mundo,
cando o deus protector dos seus días o quixese. E alí, a esa casa convertida
logo en capela, acudían os veciños da redonda a pedir pola saúde dos
matrimonios, e como a saúde dun matrimonio ha de medirse pola benzón dos
fillos, tamén ata alí chegaban os casais infecundos a pedir a benzón do santo,
e sobre o seu propio sarcófago, espidos, xuntaban os seus corpos coa esperanza
de que o venerado san Guillerme atendese as súas súplicas e intercedese por
eles diante do Altísimo. E atendíaas, e xa fose pola insistencia ou por non ver
aquel espectáculo de fornicadores no seu templo, os nenos nacían en Fisterre
como nace o froito ben regado. Mais contan tamén que foi un arcebispo de
Compostela, un insensible tipo con moitas letras e moi pouco entendemento, quen,
para que non se fixese tal ritual dentro dun templo cristián, mandou derruír
este. Máis aínda así, as parellas necesitadas de descendencia, seguiron
acudindo ós restos do edificio, buscaban entre as ruínas o santo sarcófago, e
alí, sobre el, facían uso do santo matrimonio baixo o ceo estrelado.
E seguen os peregrinos do
solpor cara o faro, camiñan coa ansia da proximidade da meta cando o maxestoso
faro, luz de vida e morte os alumea. Son ás dúas e quince minutos da tarde
cando as mans de Pepe o Dulceiro e Farruco o Meco se encontran fronte á porta
do faro. Falta un cuarto de hora para que sexa o medio día solar, cando os
camiñantes poñen a súa man sobre a xamba dereita da porta do faro, e entón
outra man, branca, tan branca que ó seu lado a mesma neve semella carbón, ponse
entre as deles, e ó darse volta ven á moza esa, a rapaza da sombra que os
seguiu a curta distancia todo o camiño, sorrilles e marcha, penas abaixo camiño
do infinito. E chámana, e van cara ela, máis só eles a ven, camiñando cara o
solpor, e a morea de turistas, curiosos, peregrinos e demais, pensan que
tolearon e chámanos a berros, que este mar é perigoso, que suban que non vaian
tan abaixo; e abaixo chegan xusto ás catorce horas e trinta e sete minutos,
segundo a hora oficial de ¡Madrid, que vén sendo aquí, neste punto no mesmo
límite do mar, o medio día solar. O momento no que o sol ocupa o punto máis
alto sobre o horizonte.
E suben co sorriso nos
beizos porque eles saben algo que os demais non se imaxinan, que de contalo
semella fantasía de asolladas mentes, pero foi todo tan real que só os
incrédulos negan, porque lles doe recoñecer a verdade da fantasía.
Pero sobre todo, o sorriso
dos camiñantes é o de que agochan o orgullo dunha fermosa revelación, tal é a
de ter camiñado pola vida, pola costa da vida, desde que deixaron aquel lugar
onde a morte dun bandido ergueu un faro que fixo medrar unha cidade ó seu
carón, ata esta punta do mundo onde o sepulcro dun santo eremita xera vida
triunfante sobre a morte.
E agora sabemos que a viaxe
foi con ben porque unha descoñecida divindade da que non sabemos nome nin sinal
andaba ó seu carón.
Ningún comentario:
Publicar un comentario