6ª
xornada pola tarde, camiño cara Muxía
Están
cansos. Non saben se o café da mañá, o mastín ou a visión dos botes varados e
descompostos lles quitou o ánimo e sumiu en certa tristeza. O Dulceiro,
facéndolle honor ó nome, quixera agora mesmo atopar unha pastelería, e o Meco,
máis acorde coa súa orixe de bereber renegado quixera unha pa de porco asada a
lume lento nun forno de leña, e aínda que non é hora de falar de comidas, o
Meco lembra aqueles tempos da nenez, en que ía a Compostela coa súa avoa e
despois de facer o percorrido que alí os levara, que sempre eran tres: visitar
ó médico, mercar roupa e darlle tres croques ó santo dos croques para que lles
transmitira a listura, ían xantar a unha fonda, porque daquela non se comía de
restaurante, senón de fonda, servidos pola señora María, que era camareira,
cociñeira e dona do establecemento, que os saudaba como se fosen da familia e lles
preguntaba a que viñeran a Compostela, e cantos anos tiña o cativo, e outras
cousas antes de servirlles a recomendación da casa: carne asada, caldeirada de
pescada ou guiso de chopo e sempre con flan de sobremesa.
-¡Cantos anos temos visiño!.
¡Cantos anos temos!.
Non saben por que, pero
chegando a Muxía, senten tamén a necesidade dunhas sabas.
Serían eses contos cheos de
señardade, sería ese sol marcando o camiño do solpor, ou será que o mesmo corpo
ás veces, pide goce, e daquela deciden durmir nun albergue, visitar as ruínas
do que foi e segue sendo grande santuario mariano de Galicia, lugar onde a
Virxe e o Apóstolo se encontran, cando ela vén a visitalo e animalo, para
dicirlle que os galegos somos así, moi apegados ás nosas cousas e moi
desconfiados das novidades, pero tamén somos xente de ben que axiña recoñece o
que nos convén, e por iso, adiantoulle ela ó Patrón, “han de rezarche algún
día, pero seguirán despedindo ós finados con ramos de loureiro, lavarán as chagas
do corpo en fontes milagreiras e chiscaranlle un ollo ó demo, por se cambian as
tornas. E veu ela a tal encontro nunha barca de pedra, que algún incrédulo,
asegura que era realmente de transporte de pedra, a pesar de ver alí, a carón
do santuario os restos esparexidos, a vela, o temón e a mesma barca de pulida
pedra de gran, alí, onde as forzas telúricas de antano as racharon a pesar de
ser a barca, iate, dorna ou gamela de Nosa Señora, seguramente unha noite de
temporal do que a Virxe se salvou de milagre, porque só hai que ver como quedou
a súa embarcación. E percorren os peregrinos do solpor o santuario en
reparación tras o incendio que sorprendeu ós muxiáns na noite de Nadal do ano
trece, e percorren os restos da pedra de Abalar, hoxe desprazada do seu
milenario apousento, e rota para non volver a prognosticar os anos de ben e de
mal, a bailadora laxe inútil como anciá saudosa de tempos de troula e noites de
foliada, aquí onde aínda, por veces, baila o sol.
Un santuario ó que se une unha nova
figura pétrea, “A Ferida”, dúas moles de pedra que encaixan sen tocarse, para
lembrar a grande catástrofe do Prestige, catrocentas toneladas de pedra gran de
once metros de alto, do escultor burgalés Alberto Bañuelos-Fournier, para
lembrar a peor catástrofe que sufriu esta costa, tan afeita a perder naves e
vidas. Ese mar de quen López Abente, o poeta muxían deixou dito:
¡O mar!
¡O mar!
¡O mar que eu vexo,
nestes días de inverno,
gris, abalante,
inquedo, forte e rexo,
a cólera a roubar do fondo averno
e a bater na orelas, escumante
de rabia e de furore, nun épico loitar! .
nestes días de inverno,
gris, abalante,
inquedo, forte e rexo,
a cólera a roubar do fondo averno
e a bater na orelas, escumante
de rabia e de furore, nun épico loitar! .
Mais
agora é verán e o mar semella un pano de seda mexido pola brisa.
É
pracenteiro disfrutar da vila muxián, pero tamén hai que pensar no
avituallamento, polo que mercan nun supermercado unha pizza, e cando senten as
miradas dos nativos e decátanse de que o contento deles non é o que os demais
ven, que unha cousa é como se senten e outra como os senten. Que eles están
felices de chegar a este punto do camiño, pero as pintas, roupas, caras sen
afeitar e outros elementos que non imos citar por respecto ós sentimentos do
lector, deixaban en quen os vía unha imaxe nada agradable.
E volven ó albergue, para cear unha pizza
quentada no microondas, que á fin e ó cabo seguen sendo persoas deste tempo de
grandes avances tecnolóxicos, aínda que eles viaxan co imprescindible, con
menos cousas aínda ca aquel home das neves, Ötzi, que finou nun glaciar dos Alpes
hai máis de cinco mil anos. E cean na azotea, mirando como se deita o sol, rodeados
de turistas xacobeos, portadores de raros e inintelixibles acentos, agasallados
tamén, por palabras de agradecemento dos caseiros, quen lles comunican que unha
moza que vén andando desde A Coruña, ten reservada cama para o día seguinte,
unha moza que tamén vén camiñando pola beira do mar, e entón lembran a aquela
que un día os adiantou na arteixá praia do Reloxeiro, e lembran algunha sombra,
algunha voz algún aceno que lles indicou que non estaban sós no camiño, a pesar
da soidade con que se rodearon en longas etapas por montesíos e escarpados
carreiros. E lembran, agora si, aquel raio de luz que amansou ó can no
camposanto de Ponte do Porto, e saben que Diana existe, e que non é ela ningún
ser maligno, senón unha deusa da natureza, dos bosques, das terras bravas e das
bestas do monte, ela quen arredou a aquel cabalo e a aquela víbora e ó
barulleiro can desta mañá. E o Dulceiro, sempre co mel na boca ou coa boca
agardando polo mel, propón ficar en Muxía un día enteiro para verlle a cara a
aquela sombra de dourada cabeleira que tan grata impresión lles deixou.
Pero
deixémonos de fantasías que somos habitantes da era tecnolóxica.
Agora están rodeados de
forasteiros que non falan máis ca tímidas palabras de saúdo, que se recollen ás
liteiras antes ca eles, que prefiren ficar vendo como realmente hoxe tamén
baila o sol, e danza de dereita a esquerda, de arriba abaixo, encolle o corpo e
exténdeo, tal e como prognosticara naquela ocasión o servicio de intelixencia
dos castrexos infiltrado nas filas do invasor romano: Se chegando ó cabo do
mundo vedes bailar o sol, grandes desgracias ocorrerán nas vosas casas, e
daquela todos, ante esta visión milagrosa que agora, máis de vinte séculos despois,
volven contemplar con ollos actuais, desertaron e deixaron ó pobre de Décimo
Xunio Bruto abandonado cun puñado de fieis que decidiron retornar tamén a Roma
e pospoñer a conquista destas terras para outra ocasión, que tardaría aínda cen
anos, ata os tempos de Xulio César, o descendente de Venus, segundo nos conta
Virxilio.
¿E se a moza fose Venus e
non Diana?. ¿Por que sempre queremos os encantos de Venus? No que á beleza se
refire a deusa cazadora non lle nega pares, e ademais ten o atractivo do
salvaxe, do imprevisible. Venus, entenden os camiñantes, é a beleza de tocador
mentres que Diana é a beleza do ximnasio E nesta viaxe, están convencidos de
que foi Diana, a das rexas pernas, a da mirada certeira quen os vén acompañando
polo agreste camiño, xa en forma de sombra, de veo ou de persoa.
Xa é hora de ir para a cama.
Xa non están afeitos a durmir
sobre brando, en espumoso sergón, e entón dan voltas tentando de coller a
postura e o sono, e cando este vén o Dulceiro ronca, e ronca o Meco, e o Meco
dálle co pao no pé ó Dulceiro para que deixe de roncar e o Dulceiro tíralle cun
calcetín á cara do Meco cando é este quen ronca, e senten ganas de erguerse á
media noite, que beberon cervexa e hai que alixeirar a presión que esta causa
na vexiga, e fan ruído, e espertan ós demais ocupantes das liteiras, e volven a
roncar... Quizabes deberían pedir perdón se molestaron a alguén, pero... os
outros falan alemán, holandés e outras cousas raras que eles non entenden.
Deberían pedir perdón pero... Deixémolo así.
Ningún comentario:
Publicar un comentario