xoves, 14 de novembro de 2013

UNHA DE TRANVÍAS


Por Pepe de Rocaforte
            A medida que pasan os anos medra en nós a tendencia a idealizar o pasado. Polo menos eso me sucede a min. Recordo a miña infancia, cando ía de veraneo a Vigo. Vigo parecíame o paradigma da cidade ideal: o mar, os barcos, os edificios altos (Aquela “Residencia Almirante Vierna” en construcción, máis coñecida como “O Pirulí” porque todos chupaban dela; para falar agora da corrupción como cousa nova). Pero o prin­cipal símbolo cidadán eran para min os tran­vías. Aquel continuo trafego arriba e abaixo polas rúas empinadas da cidade, o ruído do ferro, rodas contra raíl, os chispazos de contacto do trole co cabo de onde tomaba a corrente, o son da campaíña con que advertía do seu paso ós transeúntes, a xente encolgándose en mar­cha...

            Aínda non se me borraron da memoria os números dalgunhas liñas: o “1", que ía á Florida, cun mini-zoolóxico na estación final, desde onde se baixaba a Balaídos; ou o “2", a Bouzas, que colliamos habitualmente para ir á praia a Alcabre. En fin, conto esto para intentar explicar a alegría con que hai uns anos recibín a inauguración da liña de tranvía polo Paseo Marítimo da Coruña e a desilusión con que observo nestes días a retirada do cableado nese mesmo paseo, signo da próxima desaparición desta pequena atracción.
            Recordo a ilusión con que hai anos levei ós meus fillos ó Porto e a Lisboa para dar­lles a coñecer aquel medio de transporte desaparecido en Galicia. E pregúntome como é posible que noutras cidades manteñan ese servicio: o Tramvía Blau de Barcelona ata o pé do funicular do Tibidabo ou as liñas en pleno funcionamento en tantas cidades europeas.

¿Resulta realmente tan costoso manter o tranvía nA Coruña para ter que proceder hoxe ó seu desmantelamento?

Ningún comentario:

Publicar un comentario